Tuesday 4 March 2008

SVIN!

Dem har vi sgu mange af her i landet. Og nu snakker jeg ikke kun om dem der giver os flæskesteg og flæskesvær, samt bacon og pølser. Næh, jeg mener også alle jer satans røvhuller, der sviner miljøet til.

Bare rolig, jeg er ikke ved at sadle op til et korstog mod alle dem der bruger tørretumbler og lader fjernsynet stå på stand-by. Næh, det er helt andre svin jeg refererer til.

Mmmm... ser det bare ikke lækkert ud?

Ovenstående billede viser meget godt det syn der mødte mig, da jeg i morges begav mig afsted fra min ydmyge hybel til stationen, for atter at nyde en tur med DSB. Jeg skrår som sædvanlig hen over H.P. Hansens Plads i Slagelse midtby - en større parkeringsplads - og ser så at indtil flere folk må have tømt deres askebægre på parkeringspladsen.

Jeg ved ikke med jer andre, men for mig er der sgu næsten ikke noget mere ulækkert end sådan en samling skodder. Det er helt på linie med at felche tyresæd ud af en hæmoridebefængt abes røvhul, med andre ord ikke appetitligt i nogen somhelst grad.

En ting er at folk vil ryge i deres bil. Jeg er sådan set ligeglad med at de bevister sænker brugtvognsværdien af bilen med omtrent 400% ved at ryge i den, men kunne de forhelvede ikke lade være med at tømme deres skide askebægre på selve parkeringspladsen - især når man tager med i betragtningen, at der var en skraldespand UNDER FEM METER FRA STEDET!

Jeg er simpelthen begyndt at mistænke tobaksfirmaerne for at have skrottet skræmmekampagnerne på cigaretpakkerne, og have erstattet dem med følgende piktogram:


Hvor svært kan det lige være at bevæge sig fire skridt? Åbenbart kræver det mere intelligens end den gennemsnitlige dansker har, for jeg ser faktisk også lignende scenarier gentaget i min egen boligblok.

Vi er vel 40 lejemål her i blokken hvor jeg bor, og dertil er der knyttet en 6-7 containere. De står lige klods op af hinanden i et rum. På trods af at de vitterlig står side om side, vælger folk konsekvent at voldproppe den nærmeste container i sådan en grad, at låget står og gaber.

Fint nok at de udnytter pladsen, men containeren lige ved siden af er tom! Hallo, let lige jeres fede røv ÉT skridt mere? Der er sågar folk der tilsyneladende konstaterer, at den første container er fyldt, for så at stille deres skrald ved siden af.

Så dovne og dumme er folk vitterlige, og det skræmmer mig lidt, at det er de samme folk jeg skal betegne som værende mine medmennesker. Ikke at jeg betragter mig selv som nogen Einstein, men jeg føler mig sgu ind i mellem som en rocket scientist i forhold til den slags folk.

-Jacob

No comments: