Monday 8 December 2008

Jeg BURDE have…

Kender du den følelse? At du BURDE have taget opvasken, ryddet op i kælderrummet, ringet til en kammerat etc. Hvis ikke, så er du en fed løgner, for den følelse får vi sgu alle ind i mellem.

I denne weekend burde jeg have arbejdet lidt mere på et projekt jeg har gang i, men i stedet blev det til nogle andre ting. Fredag aften så jeg Four Christmases, som var ganske okay. En julekomedie med Vince Vaugh og Reese Witherspoon. Ikke stor filmkunst, men den havde da bestemt nogle sjove scener.

Lørdag nåede jeg at få købt et par julegaver (det gjorde jeg forresten også om fredagen), men jeg mangler dog stadig en del. Ellers gik meget af dagen med Fable II, bl.a. i co-op. Ufatteligt så mange timer man kan lægge i det, men det er nu en god historie og der er nogle underholdende missioner.

Søndagen dovnede jeg rigtig meget, men fik dog kigget en anelse mere på mit arbejdsprojekt og det virker ganske lovende. Men der var et par faldgruber jeg blev opmærksom på.

Jeg fik også set en rigtig overraskende god film. En film med ingen ringere end Jean-Claude Van Damme. Ja, du griner sikkert, men filmen JCVD er faktisk ret god. Det er slet, slet ikke Jean-Claude Van Damme som vi kender ham. Den handler om ham selv.

Det er historien om en almindelig mand, der bliver actionfilmstjerne, for så pludselig at forfalde til b-film og andet skrammel. Kreditkortene lukkes, han mister sit barn i en faderskabssag og bliver pludselig involveret i et røveri af et posthus.

Van Damme eksponerer helt nye sider af sig selv. Det er meget personligt, men også med et glimt i øjet. Filmen er både sjov og sørgerlig, især da Van Damme i en scene opsummerer hele sit liv i en monolog. Men det er klart noget af det bedste fra Van Damme i årevis.

Udover at jeg ser den glimrende dokumentarserie The Universe, så er jeg også begyndt på at se Survivors fra BBC. Det er en remake af serien af samme navn fra 1975.

Historien er ganske klassisk: En virus udrydder en masse på jorden, og der hersker anarkistiske tilstande blandt de overlevende. Der er ikke mange specialeffekts og egentlig burde serien ikke fungere så godt, som den gør. Men nu er jeg på 3. afsnit, og den fungerer altså.

Og nu er det vist blevet sengetid…

-Jacob

No comments: