Tuesday 23 December 2008

Last man standing

Skæbnen ville, at præsidenten af byretten gav os lov til at holde fri klokken 13 i dag. Der var dog det lille aber-dabei, at nogen skulle jo være tilbage og tage imod opkald etc. Og da dagen i dag var præget af sygdom – en med barn syg, en almindeligt syg, en dommer syg og indtil flere der havde fri – ja så var vi faktisk kun 2x stud.jur. og 3 almindeligt ansatte.

Eftersom den ene af os 3 havde sidste dag i dag og skulle afspadsere nogle timer, skulle hun gå kl. 13. Så var der undertegnede og vores yngste. Hun var halvsløj. Så endnu engang valgte jeg halvt om halvt frivilligt at tage “bollevagten”. Fra klokken ca. 13.30 til 16.15 sad jeg så mutters alene.

Jeg skal gerne indrømme, at som tiden gik, faldt aktivitetsniveauet. Kvart i fire var det ca. i nul. Jeg gik rundt og tjekkede at alle vinduer var lukket, at lysene var slukket og printere/kopimaskiner var slukket helt, og ikke bare på stand-by.

I toget var der pænt fyldt. Jeg havde tilladt mig den luksus at bestille en pladsbillet, så jeg var sikker på en siddeplads.

-Jacob

No comments: