Wednesday 10 December 2008

Ting jeg ikke helt forstår

Her i julen har jeg jo kigget lidt i kataloger. Jeg mener, der kommer jo ca. en trillebørfuld om dagen, så mens jeg står og skovler dem op i containeren, falder der ind i mellem et ud, som jeg så bladrer i.

Noget slog mig. Man ser ofte at der er tøj til kvinder – og så til store kvinder. Er der i grunden ikke noget til store mænd? Guderne skal vide, at jeg bestemt ikke hører til dem, det er jeg sgu for mager til, men de findes jo derude. I overflod, nærmest.

Alligevel er det altid store størrelser til kvinder. Det nærmeste jeg har set til mænd, er Københavnske forretninger som “Store-Robert” eller hvad den hedder.

En anden ting jeg ikke forstår, er julefrokosten. Altså jeg kan godt se formålet og forstå konceptet, men den der mad…jeg forenes bare ikke så godt med dansk mad. Altså det kan da blive til en sildemad eller noget æg og rejer, men resten siger mig ikke rigtig noget. Dog glæder jeg mig helt sikkert til det hyggelige samvær med mine kolleger, og er da spændt på at se, om nogen af dem vil være spændt op til lir :-)

I dag, et lille halvt års tid efter jeg fik min mini-pc (Asus eee PC) er der begyndt at dukke mange op af dem. Jeg ser dem efterhånden dagligt. Det er en dejlig ting, for jeg synes jo selv de er geniale, uanset mærket. Lige nu sidder der f.eks. en nydelig kvinde med en blanksort MSI Wind.

På arbejdet gik det nogenlunde som sædvanligt. Den ene af mine dommere har været syg nogle dage, men hun var tilbage i dag. En anden kollega er sygemeldt, ved ikke helt hvorfor. Hun er gravid og de andre kvinder siger, at det ikke er nogen sygdom. Jeg ved ikke helt om jeg er enig.

I går aftes begyndte jeg at se Cass, en glimrende film om engelske hooligans. Jeg vil dog ikke komme ind på en egentlig anmeldelse, da jeg faldt i søvn efter ca. 30 minutter. Ikke fordi filmen var dårlig, jeg var bare træt. Måske jeg kan få set den færdig i aften.

-Jacob

No comments: