Thursday 25 September 2008

Mumi-troldene

image

Okay, håndsoprækning: Hvem her kan huske Tove Jansons Mumi-Trolde? Der blev på Danmarks Radio for gud ved hvor mange år siden (jeg var en bette knejt) vist en polsk produceret stop-motion/dukke-filmsudgave af dem, og jeg kan huske jeg var dybt fascineret.

Men samtidig var jeg også en lille smule skræmt af Isdronningen (eller hvad hun nu hed), I ved, hende der bragte vinteren med sig og frøs det lille egern til is.

Det viser sig faktisk, at det er muligt ikke blot at bestille samtlige 100 episoder på (7) DVDer, men det er sågår muligt at se dem online. På dette site kan du se alle afsnit, høre musik, dialog, læse FAQs og meget andet om den ret så kult-agtige serie.

-Jacob

2 comments:

Michael said...

Det viser igen med al tydelighed hvor risikovillige DR er. Allerede i 80erne beslutter man sig for at kaste en masse penge efter noget polsk lortetv der aldrig burde være lavet endsige sendt på dansk statstv.

Unknown said...

Hej,

Tak for kig... og jeg vil nok følge lidt med fremover... feel free to do the same!