Thursday 4 December 2008

Seks nøgne sirener i seng ønskes

I den senere tid har jeg ikke været specielt flittig til at dele oplevelser her igennem. Det skyldes… tja, jeg ville gerne give en meget forståelig og pausibel grund, men fakta er, at jeg har været lidt doven og prioriteret andre ting højere. Så tiden er brugt på at spille en masse nye spil, se en masse film, tage på besøg hos vennerne, gå ud med venner og en hel masse dokumentar har jeg også fået set.

På arbejdet går det bare derudaf. Ingen ende på bunkerne af sager, men jeg får ikke stress, da jeg “når hvad jeg når”. Her i december måned har vi den klassiske “nissevensordning”, hvilket dog ikke ændrer så meget på min hverdag. For mig er det noget med dels at være “sød”, men i større grad at drille.

Vi har hver trukket et navn på en vi skal være nisseven for. I slutningen af måneden skal man så gætte, hvem der har været ens nisseven. Alt sammen meget klassisk.

MEN… det er min plan at sætte nye standarder for hvad der kan findes på. Og jeg har også taget skridt til at forvirre “fjenden”. Jeg nøjes ikke med at lave sjov med én person, men derimod en masse. Det fungerer indtil videre ganske fint. I dag nåede jeg at lave et setup til et ganske – når jeg selv skal sige det – fremragende nummer, som helt sikkert både indeholder julestemning og vil gøre offeret vanvittig. Helt perfekt. Jeg kan dog ikke afsløre nærmere, da jeg frygter at der er nogle af mine kolleger der læser med her.

Julen bliver for mig lidt anderledes i år. For første gang i 12 år bor min mor i samme by som mig, så der vil ikke være langt hjem.  Jeg har en del gaver der skal købe og i den forbindelse regner jeg med at tage røven på en der nok IKKE regner med at få en gave. Men vedkommende tog røven på mig til min fødselsdag, så jeg må benytte mig af chancen. Det har dog ikke været nemt, da vedkommende ikke ligefrem lufter sine ønsker vidt omkring. Men forleden var vi sammen – en rigtig hyggelig aften – og så faldt der et par ord om en bestemt ting. Og den ting har jeg tænkt mig at købe.

Ellers går det strygende. Jeg fik i sin tid fjernet en visdomstand, fordi den ville sidde i vejen for en krone jeg skulle have på en anden tand. Nu viser det sig så, at den anden tand også bør fjernes. Heldigt! Jeg har også haft brækket en tå for en måned siden, og den er ikke helet korrekt, så den er stadig blå og hævet, og skal sikkert brækkes op igen.

Af lyspunkter kan så tælles, at jeg forhåbentlig i DENNE måned begynder at få mit tillæg som civilrretsspecilist. Og i morgen skal jeg ind og se “Four Christmases”. Den ser sjov ud. Der vil følge en anmeldelse.

-Jacob

No comments: