Friday 21 August 2009

Filmanmeldelse: Mænd som hader kvinder

Ok, det her bliver ikke nogen lang anmeldelse. Jeg havde hørt utallige (kvinder) sige denne film var en fantastisk filmatisering, af en ligeså fantastisk bog. Anmeldelserne i medierne var også særdeles rosende. Alligevel fik jeg aldrig filmen at se i biografen.

Jeg havde ellers set trailers for den, og den så da glimrende ud. Umiddelbart syntes jeg bare den mindede lidt om en såkaldt tv-krimi. Dem leverer sverige jo en del af. Det behøver dog ikke betyde noget dårligt. Og nu er filmen ude på DVD, så det var oplagt at få set den.

Faktisk var den slet ikke så dårlig. Den var helt okay skruet sammen, uden at indeholde de helt store overraskelser. Jeg har ikke læst bøgerne og ej heller fået handlingen refereret fra anden side, så det var med åbent sind jeg så den.

En glimrende krimi, der må siges at være gedignt håndværk. Men jeg vil dog også mene, at slutningen var lidt forudsigelig. Måske fordi jeg har set tusindvis af film før, så jeg havde en idé om hvordan den ville ende. Naturligvis ikke indenfor de første 30 minutter, men efterhånden som den skred frem, faldt mine brikker på plads noget før filmens.

Alligevel var jeg underholdt. Og skal da også se de andre filmatiseringer fra samme mand.

Karakter: 7 ud af 10

-Jacob

3 comments:

dubqnp said...

Bøger er sgu heller ikke dårlige - svenskerne kan noget med syge krimier. Den næste film kommer vist i biffen i september.

dub-igen said...

..jeg mente bøgerne..
(smider lige et tilfældigt link på istedet for min egen hjemmeside)

Anonymous said...

hvorfor ikke:)