Friday 16 September 2011

Rød front!

Egentlig er jeg ikke SÅ rød, men jeg er nok mere rød end blå. Så jeg bør vel være "tilfreds" med valgresultatet.

Men det er jeg faktisk talt ikke.

Det er længe siden at partiernes mærkesager har været så... Kedelige! Der mangler noget i dansk politik. Røvsyge, leverpostejsfarvede levebrødspolitikere, og ministre uden hverken pondus eller karisma.

Tag Enhedslisten. Hold da op nogle skumle mærkesager. Visse af dem var så outrerede, at jeg mistænkte dem for at være resultatet af "et par baner" - og jeg mener ikke motion her!

Men Johanne... Hun er sgu skarp og har den glød og karisma, som en politiker bør ha'. Man siger ganske vist, at det lyser der brænder dobbelt så stærkt, brænder halvt så længe, men med den hyre MFere får, kan vi godt tillade os at drive lidt rovdrift på dem og suge livskraften ud af dem.

Det forlød, at efter en række år med en Løkke om halsen, var det på tide med en Thorn i øjet.

Jeg må ærlig talt erkende, jeg hellere så Margrethe Vestager som statsminister - frem for Helle.

Blå blok har varslet store kriser, men gør oppositionen ikke altid det? Kun tiden vil vise, hvad der reelt vil ske.

Jeg tror ikke der er de helt store ændringer forude.

-Jacob

No comments: