Monday 23 February 2009

Mini-musikanmeldelse: U2 – No Line On The Horizon

Dette bliver ingen lang anmeldelse, blot lidt positiv omtale af U2s seneste album, der virkelig overraskede mig. Jeg har syntes deres senere udgivelser har været okay, men dette album har de mest gennemførte og melodiøse sange siden albummet “Achtung, Baby”.

Albummet lægger uden med titelnummeret, som er en energifyldt sang, som Bono nærmest skriger ud i starten. Et virkeligt kraftfyldt track, som helt blæste mig væk. Men også sange som “I’ll go crazy if I don’t go crazy tonight”, “Magnificent”, er rigtig gode. Den stille “Moment of Surrender” er fænomenal, og teksten rammer lige i øjet. Jeg elsker basgangen i den.

Noget der er karakteristisk for hele albummet er i høj grad den kendte U2 sound, blot poleret og perfektioneret sådan, at den fremstår som værende både interessant og stimulerende for evt. nye fans, men samtidig nærmest en gave til rigtige U2 fans. Jeg var vild med deres gamle albums og det her, da er sgu som at komme hjem igen. Bonos stemme, den fede guitar, bare tage en lytter til starten af “Unknown Caller” og du VED det er U2 i særklasse.

Er det mon en stigende trend? At store grupper kommer med et super comeback? Nu har The Prodigy og U2 gjort det. Måske er Depeche Mode de næste? Ganske vist havde deres sidste album et par ret gode, men “Wrong” og “Peace” lyder ret lovende. Hvad med et comeback fra Duran Duran?

Karakter: 8 ud af 10.

-Jacob

No comments: