Monday 20 July 2009

En god start på ugen

Mandag, den forkætrede start på ugen, hvor energiniveauet ikke ligefrem er helt i top – selv om det måske burde være det.

Sådan en dag skal der ske noget specielt. Jeg bestemte mig for at byde min kære afdelingsleder velkommen tilbage fra ferie, på min helt egen måde: En practical joke. Min oprindelige plan fejlede dog, da den krævede hendes fravær i lidt tid, men hun sad ved sin skærm det meste af dagen. Nuvel, andre metoder måtte tages i brug.

En anden kollega returnerede efter frokost med en papirspose, som hun venligst donerede til det gode formål. Med lidt luft i den pose og mig på listefødder, var scenen sat.

Resultatet udeblev ikke. Jeg fik listet mig ind på hende bagfra og knaldede posen en med et pragtfuldt kæmpebrag. Hun skreg og hoppede en halv meter i vejret, og hun var ikke engang den eneste, næh indtil flere af mine kolleger havde nær skidt en gris. Pragtfuldt!

Jeg gik også lidt i gang med at sætte en anden kollega ind i mit arbejdsområde, så der er nogen der kan kigge lidt på det når jeg har ferie. Samtidig havde jeg en samtale i gang over messenger, hvor en veninde forhørte sig med hensyn til hvad mænd mente når de gjorde sådan og sagde sådan. Om jeg udleverede mit eget køn lidt meget, ved jeg egentlig ikke. Men det ville jo også være lidt forkert at lyve over for en ven.

Men er det ikke den evige historie? Mand og kvinde mødes, der opstår noget kemi og eventuelt en fusion (hvilket får mig til at tænke op, om en voldtægt kan kaldes en fission). I virkelighedens verden sker der dog oftest det, at efter en eventuel fusion spaltes emnerne og kan ej fusioneres igen. Mest fordi den ene part ikke er interesseret. Eller måske bare ikke SÅ interesseret. I dagens tilfælde var HUN interesseret i mere, men han udviste ikke den helt store interesse. Jeg mener, han havde afslået et tillbud om en kop kaffe med undskyldningen “Jeg har så travlt”? Det var en tynd undskyldning, på niveau med de drinks der serveres på diverse in-steder i det indre København.

Til sidst på dagen endte han så med at sms’e hende og endte så med at invitere hende. Jeg foreslog hun inviterede ham hjem till sig, hvor hendes søn også var. Hvis han var villig til at se hende og kun tage en snak på venneplan, så havde han udvise en anelse mere seriøs interesse. Hvad det så bliver til, aner jeg ikke – endnu.

-Jacob

No comments: