Monday 27 July 2009

Indkøbt for andre

HP CQ61-100 I fredags bestemte min mor sig for, at nu skulle hun have en bærbar. Hun har vænnet sig til sine spil og til at have internettet tilgængeligt, så det var ind i mellem lidt trist at være i sommerhuset uden. En bærbar giver hende den mulighed. I hvert fald når hun låner mit mobile internet med.

Nå, men efter arbejde var det så på vej ud til Computer City. Et par minutter med S-tog og jeg var på sydhavn station. Inden da havde jeg udset mig modellen, og derfor fandt jeg den hurtigt blandt de udstillede maskiner. Heldigvis var der endda nogle spil installeret, så jeg fik hurtigt testet at den snildt kunne køre de spil hun skulle spille og generelt var pænt og fornuftig.

Jeg skulle heldigvis ikke vente så længe på en ekspedient, som heldigvis ikke prøvede at prakke mig alt muligt på. Dog fandt jeg selv en fiks lille trådløs lasermus fra Logitech (i en feminin rød farve), som jeg tillod mig at putte med i pakken med den bærbare. Den – og den bærbare – blev hun heldigvis meget glad for, så det var jo en fornøjelse at kunne levere den.

Det værste ved turen var næsten den unge kvinde, der var overbevist om, at hun skulle i hvert fald have en sygeligt overdimensioneret bærbar, på trods af, at den ellers ganske kyndige ekspedient prøvede at overbevise hende om, at hun kunne sagtens nøjes med en mindre og billigere.

Selv hendes veninde sagde, at det lød fornuftigt det han sagde og jeg var selv ved at bryde ind… men tænkte så, at hende om det. Hvis hun vil ofre 11.000 på noget hun kunne have gjort på en computer til 5.000, så fred være med det. Hun ville sikkert bare bruge den som blikfang anyway.

-Jacob

No comments: