Thursday 16 July 2009

Vintertøj i 30 grader

Alright, jeg skal ikke påstå jeg er noget modeikon. Det er ikke mig der sætter den dagsorden. Jeg tror nok jeg går nogenlunde pænt klædt, uden at det bliver for meget. Og lad mig med det samme slå fast: Hurra for diversiteten i Danmark.

Min finske veninde Lotta fortalte for nylig om hvordan tøjstilen i Finland er en del mere tradition og/eller konservation. Hun kunne godt lide Danmark for vores attitude med tøj, at man kunne gå i hvad man nu har lyst til. Og bevares, det skal man da også kunne.

Som ansat et sted i København, oplever man naturligvis et hav af mennesker på rejsen dertil – hver dag. Men alligevel ser man ind i mellem ting, hvor man tager sig til hovedet.

Vejret er drønvarmt. Tæt på 30 grader. Solen bager og jeg går rundt i t-shirt og knæbukser. Er ved at gå til af varme. Så ser man en flok unge, hvor moden jo så kækt foreskriver partisantørklæder. Ja, de var skide smarte – i 70erne. Gik man med dem om sommeren dengang? Det aner jeg faktisk ikke, det er jeg en tand for ung til. Men uanset hvad, så er det da fuldstændig bims at gå med dem i 30 grader og høj solskin.

Godt nok siges det, at man skal lide for skønheden, men behøver man dehydreres eller dø af hedeslag? De unge har åbenbart valgt.

-Jacob

No comments: