Thursday 10 July 2008

2x ultra hurtige filmanmeldelser

The Love Guru med bl.a. Mike Meyers. Stod til 3.2 på IMDb. Det tænkte jeg var en kende for lavt. Men efter at have set filmen må jeg indrømme, at min personlige karakter nok ligger på 5. Der er da enkelte pudseløjerlig og småmuntre indslag, men det er og blive en halvlunken affære, der aldrig helt rammer plet.

image

Ovenstående billede er fra en af de mere muntre scener. Har du set traileren, har du også set det meste af det sjove i filmen. Desværre.

Wanted var lidt bedre. Masser af action og okay effekter og et “plot-twist” i slutningen, der dog ikke er sååå overraskende. Stadig væsentlig mere solid, selv om James McAvoy ikke er helt overbevisende som über-human assassin. Han er en fed skuespiller, men ikke helt hjemme i rollen. Morgan Freeman er… well, Morgan Freeman. No more, no less.

image

Og så er filmen endnu et bevis på, at Angelina Jolie rent faktisk slet ikke er specielt køn eller tiltrækkende. Hun er da ganske vist “cool” som karakteren Fox (hvor originalt), men jeg tog mig selv i flere gange at finde hende decideret utiltrækkende. Så ladies, you got nothing to worry about, haha.

Et solidt 7-tal på 10-skalaen.

-Jacob

2 comments:

Anonymous said...

Love Guru fik da 1½ time til at gå.. er helt enig i din 5 stjerner ..hvis det altså er ud af 10 ;)

Tror jeg venter med at se Wanted til den kommer på dvd.

Jacob said...

Det er ud af 10 ja. Og bevares, den var da sjov ind i mellem, men heller ikke meget mere.