Wednesday 9 July 2008

Undskyld!

Jeg bliver simpelthen nødt til at undskylde. I dag har jeg dummet mig lidt, sådan set i retrospekt. Jeg har afsløret et af vi mænds tricks til at få goodwill hos vores partner.

Det kom sig af, at der var problemer med printserveren og telefonerne på arbejde – igen. Så fra om morgenen til ca. kl. 13.00 kunne man reelt ikke lave så meget. Derfor fik jeg sludret lidt med nogle af mine kvindelige kollegaer, hvor en af dem stolt fortæller, at hendes kæreste var kommet hjem forleden og havde købt en trøje til hende, som bare passede helt perfekt i smag og størrelse. Det var lige præcis sådan en hun ville have købt selv.

Mens hun sad og roste hans tankelæserevner, kom jeg desværre til at smågrine. Så var det hun spurgte hvad jeg grinte af, og det fløj ud af munden på mig: “Du er da blevet offer for et oldgammelt trick”. Naturligvis spurgte hun hvad jeg mente og så var det lidt svært ikke at svare. Jeg fortalte om dengang, jeg tilfældigvis faldt over en bluse i en eks-kærestes klædeskabet, hvor prismærket stadig sad på.

Det var i hvert fald ikke en hun havde købt for nylig. For sjov skyld tog jeg den så ud, gemte den og foreslog om aftenen, at hun burde rydde op i sit tøj. “Lad os gennemgå det hele sammen”, foreslog jeg. Det gjorde vi, og hun opdagede overhovedet ikke der manglede noget.

Nogle uger senere smuttede jeg så forbi den forretning, hvor blusen blev købt. Jeg forklarede, at jeg havde købt den der og fået den pakket ind, men at papiret var blevet ødelagt. Jeg fik dem til at pakke den ind igen, og hjemme smed jeg så nonchalant pakken på spisebordet.

Naturligvis spurgte hun hvad det var, da hun så pakken. Jeg sagde, at det blot var en lille ting jeg faldt over og kom til at tænke på hende, men at jeg var lidt i tvivl om størrelsen og om hun kunne lide den.

Hun pakkede den hurtigt ud og udbrød “Neeej, den er bare for fin!” Hun prøvede den med det samme og den passede perfekt. Og hun opdagede aldrig, at det var noget hun selv havde købt (og betalt). Med andre ord, en total win-win situation!

Hun blev glad og jeg blev vartet op og forkælet.

Nå, men efter den historie blev der stille et øjeblik. Så sagde hun “Ah, så udspekuleret er han ikke! Det er jeg… i hvert fald næsten sikker på!”, men det var tydeligt, at tvivlen spirede i hende.

Så endnu engang undskyld. Hemmeligheden er blevet afsløret overfor fjenden ;-)

-Jacob

No comments: