Wednesday 25 June 2008

11.700 grunde til at føle sig miserabel

Jeg var hos tandlægen i dag. Det var en slem omgang. På et tidspunkt var det som om det sortnede for mine øjne. Det var da jeg fik et overslag på påsætning af to kroner: 11.700 kr.

Suk!

Sådan går det når man er så smart at knække tænder. Manner, jeg skal aldrig mere spise kirsebær. Før hen tænke man ikke så meget over det, for de tænder jeg har haft i munden har jo været  gratis. Men nu? De skal satme poleres og kæles for, have pensionsordning og ugentlige fridage, så de kan holde hele livet og lidt til.

Min tandlæge var såmænd sød og rar nok, da jeg nævnte at det da var en pæn sum, som jeg ikke lige vidste, om jeg havde lyst til at bøde af én gang. Ork, jeg kunne da sagtens få det finansieret. Jo tak, men det ville så koste mig ca. 2000 kr. i rente på et år. Næh, så hellere “bend over” og betale hele skidtet på én gang.

Mens jeg så lige stod og ventede på at den rare klinikassistent fandt en tid til første del af den forestående operation, kunne jeg ikke lade være med at lade blikket glide ned over – og nej, det her er altså ikke en erotisk novelle, så gem du bare de tanker af vejen – de regninger der lå på skrivebordet. Pludselig syntes mine 11.700 grunde ikke at være nær så slemme. Der var regninger på to og tre gange så meget.

For at det ikke skulle være løgn, kunne jeg kun få en tid på tirsdag – klokken 11! Totalt åndssvagt tidspunkt for en der pendler til København. Det betyder, at jeg ligeså godt kan holde fri hele dagen. Så ikke nok med de 11.700, næh de skide tænder koster mig også en fridag. Jeg ringede ind til min chef, der blev lidt overrasket over at høre fra mig i ferien, for at forberede hende, således at jeg ikke dukker op på mandag og som det første fortæller, at jeg ikke kommer dagen efter.

Men for lige at skifte emne til noget LIDT mere positivt, så skal jeg for første gang i gud ved hvor lang tid, se en fodboldkamp i aften. Tyskland mod Tyrkiet. Normalt ser jeg aldrig den slags, er totalt atypisk mand på det område, men min frisør er tyrker og han går så meget op i fodbold, at han har bedt mig heppe.

Det tog mig lige nogle minutter, men det lykkedes mig rent faktisk at finde nogle steder på nettet, som streamer kampen live. Jeg har jo ingen tv-kanaler, så med mindre jeg skulle se kampen hos en kammerat, var der ikke andre muligheder. Så der er øl på køl og indkøbte snacks. Det skal nok blive sjovt.

Der er måske nogen der undrer sig over, hvorfor jeg ikke ser kampen i selskab med andre, men det er der en logisk forklaring på. De fleste i min omgangskreds er ikke de store fodboldfanatikere, og dem der er, er lidt ligeglade med tyrkiet og tyskland. Med andre ord, de ser måske finalen, men det er også alt.

Så om ca. 2 timer vil jeg smide benene op og i det mindste lade som om jeg er sportsidiot. Jeg mener, jeg kan snildt kæve bajere, så nu skal jeg bare råbe af skærmen og fare tosset rundt når det går godt. Hvor svært kan DET være…

-Jacob

No comments: