Friday 20 June 2008

På jagt efter andelsbolig – del 2

Forleden var jeg – som nogen vil have læst – ude at kigge på en andelsbolig. Billig, centralt beliggende og endda større end den lejelejlighed jeg bor i nu. Men det viste sig at være noget af en skuffelse. Jeg nævnte sidst i indlægget, at jeg havde en anden i kikkerten, men at den var noget dyrere, hvilket gjorde, at jeg ikke var sikker på jeg havde råd til den.

I går havde jeg så en aftale med min bank, hvor jeg fik gennemgået min økonomiske situation. Min flinke bankrådgiver kunne så meddele mig, at det så noget særdeles fornuftigt ud. Jeg ville have et pænt rådighedsbeløb og der var således ingen problemer med at låne til det store beløb. Det var jo en rar melding. Jeg skylder jo heller ikke en krone væk, så hvis ikke jeg kunne låne penge, ved jeg ikke hvem der kunne.

Så i går aftes skrev jeg til sælgeren af den anden andelsbolig, for at få mulighed for at komme ud at kigge på den. Det er et lille (70m²) rækkehus, 3 værelser og sågar egen lille have. Det ser umiddelbart meget ideelt ud. Placeringen er dog lidt yderligt, så jeg vil ikke bo helt så centralt som nu. Min cykel vil blive taget mere i brug, men det ville jeg nu godt kunne leve med. Men nu må vi se om det bliver til noget.

Min mor var i dag ude for at skrive under på tilbudet om en ny lejlighed, så nu er det endeligt: Hun skal flytte til Slagelse. Jeg tror hun glæder sig meget, selv om det lige nu kan virke lidt uoverskueligt. I sidste ende bliver det i hvert fald en fordel for hende.

Lige nu er min ferie begyndt. Den er kun på en uge i denne omgang, men det skal nok blive nydt. Var ved at falde i søvn på kursus i dag, så jeg skal i hvert fald nok lige få sovet igennem. Og generelt slappet af :-)

-Jacob

No comments: