Sunday 22 June 2008

Kanon start på ferien

I går fik jeg lyst til lige at smutte forbi min mor og hjælpe hende med hendes forestående kæmpe oprydning. Med andre ord, hun har sværere ved at smide ud, end jeg har. Jeg siger med hård hånd "UD MED LORTET!"

Det fik vi skam også nået en del af. Men hun havde været så elskværdig at købe en pose kirsebær, som jeg rigtig godt kan lide. Meget betænksomt. Uheldigvis var jeg ikke så heldig med at spise dem. Jeg kommer simpelthen til at tygge hårdt på en kirsebærsten, naturligvis med en af de tænder med en oldgammel fyldning. Resultat: Tanden knækker.

For ikke mere end nogle måneder siden, oplevede jeg det samme i den anden side af munden. Ja, heldet følger mig virkelig. Tandlægen sagde, at der burde komme krone på, og det koster jo lige omkring 6.000 kr. Det samme vil hun sikkert sige om denne her. Det vil sige, omkring 12.000 i tandlægeregning, hvis begge skal laves.

Jeg har tænkt lidt over det, og jeg er jo heldigvis steget lidt i løn for nylig, men havde ellers også haft noget bolig i kikkerten. Men det kunne være jeg skulle skyde det lidt ud i fremtiden. Alternativt skal jeg bare få lavet de to skide tænder og så evt. lægge 6.000 kr. her og nu og betale resten over en periode på et halvt eller helt år. Det er sgu sure penge at skulle lægge, men sket er sket. Det er ikke sjovt at leve med i længden i hvert fald.

I morgen vil jeg spendere (en del af) min allerførste reelle feriedag med et tandlægebesøg og så må hun tage stilling til hvad der skal gøres.

Og jeg der havde satset på ikke at bruge penge i ferien. Suk.

-Jacob

No comments: