Tuesday 24 June 2008

Tid til at gå i barndom

Hurtig håndsrækning: Hvor mange af drengene har leget med LEGO som barn? En hel del, vil jeg tro. I hvert fald dem af jer, som tilhører min aldersgruppe.

LEGO fyldte jo 50 år for nylig, og det har affødt en række interessante artikler. Men det har også fornyet min interesse for LEGO lidt, så det endte med jeg downloadede LEGO Digital Designer fra LEGOs hjemmeside.

Det er mere eller mindre en uendelig samling virtuelle LEGO klodser. Med andre ord, du kan sidde og bygge med virtuelle klodser i 3 dimensioner. Simpelt og ligetil, men ufatteligt underholdende.

image

Her til højre ser vi, hvad jeg fik ud af ca. 15 minuters arbejde med programmet. Det er måske forkert at bruge udtrykket arbejde i denne sammenhæng, da det simpelthen er ren fornøjelse. Man kan uploade sine kreationer til LEGOs hjemmeside, ligesom man kan hente andre menneskers “klodserier”. Der er nogle imponerende bygninger imellem!

Programmet er gratis og det tjener intet andet formål end at have det sjovt – det skulle da lige være at styrke ens kreative gen, samt måske få en lille arkitekt til at spire i sønnike? Det har i hvert fald fået en plads på samtlige mine computere, så jeg lige kan bygge lidt, hvis jeg får lyst. Tippet er hermed givet videre!

-Jacob

No comments: