Thursday 26 June 2008

Skal – skal ikke

Vågnede som sædvanlig på sofaen, efter at være faldet i søvn til et afsnit af Numb3rs. Det er ellers en udmærket serie, men når man er træt nok, ja så kan det sgu være nok så underholdende.

Min mor skrev og var glad for at have kommet af med en masse ude på genbrugsstationen, og at en veninde havde sørget for at afsætte en masse af hendes gamle ting. Det er dælme også nødvendigt, når man skal flytte og der ryger ca. 40% plads.

Der var ny post i min e-boks og det viste sig at være en lønseddel. Hallelujah! Den var 100% korrekt for første gang i 4 måneder. Den gjorde det også tydeligt, at min sidste forfremmelse havde givet mig ca. 1300 mere i grundløn – udbetalt, vel at mærke! Det hjælper naturligvis lidt, når jeg skal have betalt den kedeligt store tandlægeregning.

Den fik mig også til at overveje at investere i et spil, som jeg havde gået og luret lidt på. Et spil, som jeg ville kunne få glæde af alene, men også spille i netværk med en der hedder Asger. Heldigvis – afhængig af hvordan man ser på det – var Asger blevet nærig, så han havde slet ikke internet for tiden. I stedet stjæler han naboens trådløse netværk. Det gjorde, at jeg afholdt mig fra at spendere horrible 549 kr.

I øvrigt er jeg slet, slet ikke færdig med at spille Grand Theft Auto IV. Eller Mass Effect. Eller Project Gotham Racing 4. Næh, jeg er lidt håbløst bagud. Overvejede en stund at smide min Xbox til min computerskærm, da jeg så tænkte at jeg måske ville være mere tilbøjelig til at tage et spil, når jeg lige sidder og brænder en skive eller noget.

Det blev bare ikke til noget og i stedet tøffede jeg i byen efter mælk. Vejret var fint, der var rimeligt mange mennesker på gaden – det er tilsyneladende festuge i byen – og på vejen hjem så jeg Jytte Abildstrøm stå på en scene. Jeg hørte hende ikke, da jeg havde Bonobo i ørene fra min gamle iPod, men hold da kæft, hvor så hun gammel ud. Lige så spraglet som jeg husker det fra min barndom, men med ca. 6.000 gange så mange rynker.

Fik lyst til en snackpeber og et stort glas mælk da jeg kom hjem. Har fået fat i Medium serien – de tre første sæsoner – og dem venter jeg mig også en del af. Jeg satte mig ud på min terrasse med mælken og min nu trofaste eee PC, hvorefter jeg betragtede naboen og hendes datter i nogle minutter. Startede Live Writer. Resten, that is, as they say, history.

-Jacob

No comments: