Monday 2 June 2008

Rødt på hvidt

Noget slog mig i dag. Ud over at telefoner er noget fanden har skabt (jeg havde over 200 opkald i dag, no shit), konstaterede jeg noget på toilettet.

Nej, det var ikke noget med at jeg sad og rodede i min egen afføring eller lignende, men derimod den pose der hænger på mange toiletter til såkaldte hygiejnebind.

For det første forstår jeg ikke helt det navn. Det kan godt være at det er hygiejnisk for kvinden, men i det øjeblik det forlader hendes skød, er navnet bestemt ikke særligt gældende. Derfor undrer det mig i overmåde grad, at de førnævnte poser er valgt opsat i hvis/halvt gennemsigtigt.

Jeg sad dig og forurettede mit nødtørft på ganske normal vis (skal nok undlade detaljer), da jeg ud af øjenkrogen så posen. Nu ligger der lige det i det, at jeg arbejder et sted hvor vi er 3 mænd og 22 kvinder. Ergo er der sikkert konstant nogen der har det røde. Ellers simulerer de det sgu meget godt (haha)!

Anyway, det er desværre ikke sådan, at der er et toilet til hvert køn. Det havde jo været ideelt. Så derfor hænger posen der altså og i dag var den, for at sige det pænt, godt fyldt. Og ja, den var måske ikke glasklar, men den var bestemt heller ikke ugennemsigtig, uha nej.

Personligt mener jeg ikke jeg hører til de mest sarte – som min far sagde ”jeg kan spise, selv om der ligger en lort på tallerknen, bare vinder bærer fra” - men det var nu alligevel ikke ligefrem appetitligt at se på. Og så var det jeg spurgte mig selv: Hvorfor er de poser dog ikke mørkeblå eller en anden farve der gør, at man ikke kan se ”noget rødt” der sjasker rundt dernede.

Jeg har nu undersøgt sagen, og det viser sig jo, at man godt kan få de famøse poser med motiv, hvilket vil sige, at man ikke kan se indholdet. Ja ja, det er jo som sådan ingen hemmelighed, hvad der er i, men hvorfor ikke KUN sælge dem med motiv. Således fandt jeg dette link. Her kan du se stativet og de forskellige typer poser. Heraf fremgår det så tydeligt, at poserne UDEN motiv er de billigste, og så er sagen jo soleklar. Min arbejdsplads bruger dem, fordi de er billigst.

Nuvel, i morgen vil jeg bringe det op til morgenmødet og slå i bordet for hygiejnebindsposer med motiv!

-Jacob

1 comment:

Anonymous said...

Hvis der hænger en pose til blodopsamlere tror jeg sgu i grunden du er gået forkert. Ellers har jeg muligvis fejlbedømt dig lidt?